M3.NET

Często zadawane pytania (FAQ)
 
 


Czy i w jaki sposób serwis wykorzystuje cookies (ciasteczka)?

W systemie wykorzystywane są cookies sesyjne (wygasają po zakończeniu sesji) i są wymagane do prawidłowego działania systemu. Wyłączenie obsługi cookies spowoduje brak możliwości korzystania z części systemu dostępnej po zalogowaniu się użytkownika. Serwis nie używa cookies śledzących czy do zbierania statystyk.

Gdzie mam wysłać wniosek i formularz o rejestrację domeny?

Nie stosujemy papierowych wniosków i formularzy. Rejestracja odbywa się elektronicznie w specjalnie przygotowanym Systemie Obsługi Domen. Po wypełnieniu wskazanych pól i dokonaniu opłaty domena jest rejestrowana automatycznie.

Jak można zapłacić za rejestrację lub przedłużenie domeny?

Dzięki systemowi Dotpay, można płacić przelewem, kartą kredytową, a nawet gotówką w sieci "Moje Rachunki" lub sklepach "Żabka". Oprócz tego istnieje możliwość dokonania przelewu bezpośrednio na nasz rachunek bankowy.

Jak szybko zarejestrujecie mi domenę po dokonaniu zapłaty?

To zależy w jaki sposób została dokonana zapłata:
  • Przez Dotpay tzw. przelewem transferowym (mTransfer, Płacę z Inteligo, Przelew z BPH, Przelew24, MultiTransfer lub Płać z Nordea) oraz przelewy księgowane on-line - informacja dociera do nas natychmiast po wykonaniu przelewu i domena także jest rejestrowana natychmiast.
  • Przez Dotpay kartą kredytową - natychmiast po otrzymaniu od nas informacji, że centrum autoryzacji kart zatwierdziło płatność
  • Przez Dotpay, ale przelewem, który nie jest księgowany on-line, lub gotówką - natychmiast po zaksięgowaniu środków na rachunku docelowym. Nawet w przypadku operacji gotówkowych nie powinno to trwać dłużej niż 3 dni robocze.
  • Voucherem (bonem przedpłaconym) - natychmiast po zaakceptowaniu kodu vouchera
  • Wpłata bezpośrednio na nasz rachunek bankowy - w ciągu 2 dni roboczych od wpłynięcia środków na nasz rachunek. Ta operacja jako jedyna nie jest realizowana automatycznie, stąd dodatkowe opóźnienie wynikające z konieczności "ręcznego" wpisania transakcji do systemu

Czy mogę przedłużyć domenę na okres 5-letni już teraz?

Oczywiście. Należy wrzucić do koszyka przedłużenie na 3 lata oraz na 2 lata. Po dokonaniu zapłaty system przedłuży domenę o 5 lat.

Co muszę zrobić, żeby moja strona w wykupionej właśnie domenie była widoczna?

Po zakupie domeny należy przejść do strony zarządzania daną domeną i podać dla niej co najmniej 2 serwery DNS. Muszą być one skonfigurowane do obsługi tej domeny, przed wpisaniem ich do systemu (sprawdzany jest rekord SOA dla tej domeny).

Jak długo po wpisaniu lub zmianie serwerów DNS zobaczę moją stronę?

Po zaakceptowaniu tych informacji przez system, w ciągu 15 minut zostaną wpisane do systemu DNS. Od tego momentu wszystko będzie zależało od działania poszczególnych serwerów DNS w Internecie. Strona WWW powinna być widoczna maksymalnie do 6 godzin.

Czy dostanę fakturę?

Oczywiście. Po zrealizowaniu płatności wydrukujemy fakturę, używając podanych przez użytkownika danych i wyślemy ją pocztą na adres nabywcy (chyba że podano inny adres wysyłki w polu "Uwagi").

Bardzo lubię brzęk monet i szelest banknotów. Mogę zapłacić gotóweczką?

Niestety nie przyjmujemy bezpośrednio gotówki. Proponujemy jednak zapłatę gotówką w sieci "Moje Rachunki" lub w "Żabce" (przez Dotpay). Dokonując rejestracji lub przedłużenia domeny, po przekierowaniu na strony Dotpay, prosimy wybrać odpowiadający Państwu sposób zapłaty. W przypadku "Moje Rachunki" i "Zapłać w Żabce" wymagane jest wydrukowanie odpowiedniego kuponu, z którym należy udać się do wybranej sieci.

Moja księgowość może wysłać przelew po zatwierdzeniu go przez kierownictwo. Czy mogę otrzymać fakturę pro-forma?

Oczywiście. Po sfinalizowaniu zakupów, można wydrukować fakturę pro-forma. Będzie ona też dostępna na stronie "Transakcje" w systemie. Prosimy pamiętać o terminie płatności wskazanym na tej fakturze. Dotyczy on wpływu środków na NASZ rachunek. Przekroczenie tego terminu powoduje usunięcie transakcji i rozpoczęcie procedury opisanej w Regulaminie.

Taki przelew czy zapłata gotówkowa może trwać kilka dni. Co jeśli ktoś w tym czasie podbierze mi moją nową domenę?

Proponujemy jak najszybsze dokonanie przelewu lub skorzystanie z płatności DotPay. W sprawach pilnych prosimy o kontakt z naszym biurem.

Dlaczego jesteście tacy restrykcyjni, jeśli chodzi o termin płatności?

Do podanego terminu płatności Twoje nowo rejestrowane domeny stają się zarezerwowane w systemie M3.NET - domena ta może zostać zarejestrowana przez innego Partnera! W tym czasie nie wiemy, czy tak naprawdę zapłacisz za nią, czy nie. Jeżeli nie, to być może ktoś inny chciałby ją zarejestrować. Stąd nasze restrykcyjne podejście do tej kwestii. Zwykle dajemy 7 dni na dokonanie zapłaty. Jeśli planujesz zapłatę gotówką lub na poczcie, prosimy o dokonanie tego w najbliższym dniu roboczym, wtedy środki dotrą do nas przed upływem terminu płatności i domena będzie Twoja.

Moja domena jest aktywna do grudnia 2011, czy mogę przedłużyć ją już w lipcu 2011?

Oczywiście. Nowa data ważności zostanie wyliczona od poprzedniej, czyli w tym przypadku płacąc za okres 1 roku, domena będzie ważna aż do grudnia 2012 roku.

Co się stanie z moimi domenami jeśli firma partnera lub pośrednika zostanie zlikwidowana?

Zgodnie z zapisami regulaminu, wszystkie rejestracje/przedłużenia są w świetle prawa dokonywane przez ATH jako dysponenta domeny. Zniknięcie partnera lub pośrednika nie wpłynie zatem w żaden sposób na utrzymywane domeny.
M3.NET Mirosław Uczniak
43-384 Jaworze, ul. Graniczna 23a
REGON: 072913428 | NIP: 5471824909

Pomoc: domeny@m3.net.pl | tel. 604 556 220