Często zadawane pytania (FAQ)
|
|
Czy i w jaki sposób serwis wykorzystuje cookies (ciasteczka)?
W systemie wykorzystywane są cookies sesyjne (wygasają po zakończeniu sesji)
i są wymagane do prawidłowego działania systemu.
Wyłączenie obsługi cookies spowoduje brak możliwości korzystania
z części systemu dostępnej po zalogowaniu się użytkownika.
Serwis nie używa cookies śledzących czy do zbierania statystyk.
|
Gdzie mam wysłać wniosek i formularz o rejestrację domeny?
Nie stosujemy papierowych wniosków i
formularzy. Rejestracja odbywa się elektronicznie w specjalnie
przygotowanym Systemie Obsługi Domen. Po wypełnieniu wskazanych pól
i dokonaniu opłaty domena jest
rejestrowana automatycznie.
|
Jak można zapłacić za rejestrację lub przedłużenie domeny?
Dzięki systemowi Dotpay, można płacić przelewem, kartą kredytową, a nawet
gotówką w sieci "Moje Rachunki" lub sklepach "Żabka". Oprócz tego istnieje
możliwość dokonania przelewu bezpośrednio na nasz rachunek bankowy.
|
Jak szybko zarejestrujecie mi domenę po dokonaniu zapłaty?
To zależy w jaki sposób została dokonana zapłata:
- Przez Dotpay tzw. przelewem transferowym (mTransfer,
Płacę z Inteligo, Przelew z BPH, Przelew24, MultiTransfer lub Płać z Nordea)
oraz przelewy księgowane on-line -
informacja dociera do nas natychmiast po wykonaniu przelewu i
domena także jest rejestrowana natychmiast.
- Przez Dotpay kartą kredytową - natychmiast po
otrzymaniu od nas informacji, że centrum autoryzacji kart zatwierdziło
płatność
- Przez Dotpay, ale przelewem, który nie jest
księgowany on-line, lub gotówką - natychmiast po zaksięgowaniu środków na
rachunku docelowym. Nawet w przypadku operacji gotówkowych nie powinno to
trwać dłużej niż 3 dni robocze.
- Voucherem (bonem przedpłaconym) - natychmiast po zaakceptowaniu kodu
vouchera
- Wpłata bezpośrednio na nasz rachunek bankowy - w ciągu 2 dni
roboczych od wpłynięcia środków na nasz rachunek. Ta operacja jako jedyna
nie jest realizowana automatycznie, stąd dodatkowe opóźnienie wynikające z
konieczności "ręcznego" wpisania transakcji do systemu
|
Czy mogę przedłużyć domenę na okres 5-letni już teraz?
Oczywiście. Należy wrzucić do koszyka przedłużenie na 3 lata oraz na 2 lata.
Po dokonaniu zapłaty system przedłuży domenę o 5 lat.
|
Co muszę zrobić, żeby moja strona w wykupionej właśnie domenie była
widoczna?
Po zakupie domeny należy przejść do strony zarządzania daną domeną i podać
dla niej co najmniej 2 serwery DNS. Muszą być one skonfigurowane do obsługi
tej domeny, przed wpisaniem ich do systemu (sprawdzany jest rekord SOA
dla tej domeny).
|
Jak długo po wpisaniu lub zmianie serwerów DNS zobaczę moją stronę?
Po zaakceptowaniu tych informacji przez system, w
ciągu 15 minut zostaną wpisane do systemu DNS. Od tego momentu wszystko
będzie zależało od działania poszczególnych serwerów DNS w Internecie.
Strona WWW powinna być widoczna maksymalnie do 6 godzin.
|
Czy dostanę fakturę?
Oczywiście. Po zrealizowaniu płatności wydrukujemy fakturę, używając
podanych przez użytkownika danych i wyślemy ją pocztą na adres nabywcy
(chyba że podano inny adres wysyłki w polu "Uwagi").
|
Bardzo lubię brzęk monet i szelest banknotów. Mogę zapłacić gotóweczką?
Niestety nie przyjmujemy bezpośrednio gotówki.
Proponujemy jednak zapłatę gotówką w sieci "Moje Rachunki" lub w
"Żabce" (przez Dotpay). Dokonując rejestracji lub przedłużenia domeny, po
przekierowaniu
na strony Dotpay, prosimy wybrać odpowiadający Państwu sposób zapłaty. W
przypadku "Moje Rachunki" i "Zapłać w Żabce" wymagane jest wydrukowanie
odpowiedniego kuponu, z którym należy udać się do wybranej sieci.
|
Moja księgowość może wysłać przelew po zatwierdzeniu go przez kierownictwo.
Czy mogę otrzymać fakturę pro-forma?
Oczywiście. Po sfinalizowaniu zakupów, można wydrukować fakturę pro-forma.
Będzie ona też dostępna na stronie "Transakcje" w systemie.
Prosimy pamiętać o terminie płatności wskazanym na tej fakturze. Dotyczy on
wpływu środków na NASZ rachunek. Przekroczenie tego terminu powoduje
usunięcie transakcji i rozpoczęcie procedury opisanej w Regulaminie.
|
Taki przelew czy zapłata gotówkowa może trwać kilka dni.
Co jeśli ktoś w tym czasie podbierze mi moją nową domenę?
Proponujemy jak najszybsze dokonanie przelewu lub skorzystanie z płatności DotPay.
W sprawach pilnych prosimy o kontakt z naszym biurem.
|
Dlaczego jesteście tacy restrykcyjni, jeśli chodzi o termin płatności?
Do podanego terminu płatności Twoje nowo rejestrowane domeny stają się
zarezerwowane w systemie M3.NET - domena ta może zostać zarejestrowana przez
innego Partnera!
W tym czasie nie
wiemy, czy tak naprawdę zapłacisz za nią, czy nie. Jeżeli nie, to być może
ktoś inny chciałby ją zarejestrować. Stąd nasze restrykcyjne podejście do
tej kwestii. Zwykle dajemy 7 dni na dokonanie zapłaty. Jeśli planujesz
zapłatę gotówką lub na poczcie, prosimy o dokonanie tego w najbliższym dniu
roboczym, wtedy środki dotrą do nas przed upływem terminu płatności i domena
będzie Twoja.
|
Moja domena jest aktywna do grudnia 2011, czy mogę przedłużyć ją już w lipcu 2011?
Oczywiście. Nowa data ważności zostanie wyliczona od poprzedniej, czyli w
tym przypadku płacąc za okres 1 roku, domena będzie ważna aż do grudnia 2012
roku.
|
Co się stanie z moimi domenami jeśli firma partnera lub pośrednika zostanie zlikwidowana?
Zgodnie z zapisami regulaminu, wszystkie rejestracje/przedłużenia są w świetle prawa
dokonywane przez ATH jako dysponenta domeny.
Zniknięcie partnera lub pośrednika nie wpłynie zatem w żaden sposób na utrzymywane domeny.
|